Välkommen

För snabbast hjälp, vänligen utforska våra frågor och svar. Om du inte hittar det du letar efter är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret.

Vanliga frågor

GYM
05:00 - 23:00 alla dagar om året.

BEMANNADE TIDER
Måndag
09:00-12:00, 16:30-19:00

Tisdag
16:30-19:00

Onsdag
09:00-12:00, 16:30-19:00

Torsdag
16:30-19:00

Fredag
09:00-12:00

Lördag
09:00-11:00

Söndag
16:00-18:30

Under sommarperioden 23 juni–24 augusti har vi avvikande schema och bemannade öppettider. Bastun är stängd under hela perioden.

AVVIKANDE BEMANNADE TIDER
Storhelger är det annorlunda schema och bemannade öppettider

Frågor eller funderingar?

Ring oss på 035-10 18 17 eller kontakta oss via vårt kontaktformulär


Du som betalar ditt träningskort via autogiro kan få ett intyg på genomförda dragningar för att lämna till din arbetsgivare och få ut ditt friskvårdsbidrag. Vi kan endast intyga genomförda betalningar, ej kommande betalningar. 

Så här beställer du ditt intyg:
  1. Logga in i mitt Friskis och gå till "Min profil"
  2. Scrolla ner och klicka in på "Mina abonnemang"
  3. Klicka på de tre punkterna vid det aktuella abonnemanget >Beställ betalningsbevis > ange tidsintervall> begär betalningsbevis


Beviset skickas direkt till din e-post.

Du kan säga upp ditt abonnemang när bindningstiden har gått ut.

Abonnemanget sägs upp via Mina sidor på webben eller i Mitt Friskis-appen. 


På webben: Logga in på Mina sidor och gå till Mina abonnemang. Klicka på de tre prickarna till höger om abonnemanget och välj säg upp.

I Mitt Friskis-appen: Logga in och klicka på Profil. Välj Mina abonnemang. Klicka på de tre prickarna till höger om abonnemanget och välj säg upp.


En bekräftelse skickas till din e-postadress (som du kan se/ändra under Mina sidor - Profil). Behåll bekräftelsen tills ditt kort är avslutat.


Om du vill ha en slutfaktura görs uppsägningen via formuläret. Välj "Slutfaktura vid uppsägning av autogiro-abonnemang". Notera att du behöver välja den anläggning du är knuten till, om den ej finns att välja så får du leta upp din anläggning här.

Vid köp

16-17 år
Köp av förbetalda kort (både bemannat och på webb)

Från 18 år
Köp av förbetalda kort och autogiro.

Yngre än 16 år
Vi har kort för dig. Välkommen in till oss för köp ihop med målsman.

Träning

Från 13 år och uppåt
Gym, obemannade tider (nyckelgym) och gruppträning. Gäller från den dag man fyller 13 år.

Från 10-12 år
Gym med målsman (som innehar giltigt träningskort). Får delta på alla våra redskapsfria soft- och baspass. Får delta på Familjejympa och Familjefys.

Villkor och regler

Förälder/målsman är alltid ansvarig för den minderårige och dess träning. Är du under 16 år behöver du din målsman godkännande att vi hanterar dina personuppgifter samt vårt medlemsavtal.

Blankett för samtycke minderårig hittar du här.

• Avboka senast 90 minuter innan passet startar.

• Du kan avboka dig från en gyminstruktion senast 24h innan starttid.

• Om du glömmer att avboka din plats markeras det som en missad bokning.

Du bokar av dig via Mitt Friskis eller Webbokningen.

Alla som vistas i föreningens lokaler och deltar i träning anordnad av Friskis&Svettis är försäkrade genom Folksam.

Försäkringen gäller vid olycksfallsskada som drabbar dig när du deltar i all slags träningsverksamhet som anordnas av föreningen. Försäkringen gäller även för resa direkt till och från träningsverksamheten.

Försäkringen gäller inte vid skada som uppkommer på grund av överansträngning. Hjälpmedel avsedda för idrottsutövning ersätts inte heller.

I försäkringsvillkoren får du veta mer om vad försäkringen gäller för, begränsningar samt ersättningsnivåer.

Försäkringen gäller alla

Försäkringen gäller även dig som inte är medlem i föreningen, exempelvis om du tränar med engångsbiljett.

Om du skadat dig

Du (eller målsman om du är under 18 år) anmäler skadan här.

Är du på besök och vill gymma under obemannad tid? Eller vill kunna boka ett pass? Då kan du ladda ned och registrera dig i appen Mitt Friskis som du laddar ner från AppStore eller Google Play

Där kan du sedan köpa en engångsträning under "Köp kort".

Välj rätt Friskisförening och anläggning, scrolla sedan ned och välj "Engångsträning".
Betala sedan med kort/swish

Engångsträningen är bara giiltig samma dag som den är köpt.
Det går inte att köpa till någon annan än sig själv.
Engångsträningen har inget studentpris i appen.

• För att kunna boka och träna behöver du ha ett giltigt träningskort och medlemskap.

• Schemat är dynamiskt och du kan se pass 14 dagar framåt.

• Du kan boka pass sju dagar framåt.

• Passen på dag sju blir bokningsbara löpande, 30 min efter att passet är slut släpps platserna för nästa vecka.

• Gyminstruktioner kan bokas två veckor i förväg.

• Du kan boka på webben och i appen fram till 15 minuter innan passet börjar.

• Du kan ha upp till fem bokningar + fem köplatser i taget.

• Alla platser på passen är bokningsbara.

• Checka in tidigast två timmar innan och senast fem min innan passet startar.

• Fem minuter innan passet startar släpps alla platser som inte är incheckade.

• Avboka senast 90 minuter innan passet startar.

• Du kan avboka dig från en gyminstruktion senast 24h innan starttid.

• Om du glömmer att avboka din plats markeras det som en missad bokning.

• Om passet är fullbokat kan du ställa dig i kö.

• Du kan ha upp till fem köplatser i taget.

• Om du får en plats mejlar vi dig senast 90 minuter innan passet startar. Vid samma tidpunkt slutar även kölistans funktion att gälla.

• Om du redan har fem bokningar och får en plats från kölistan så får du ett mejl. Du kan då välja om du vill avboka ett pass för att eventuellt kunna få en plats. Du behåller din plats i kön och nya bokningsförsök görs om det blir fler lediga platser.

• Om du inte längre planerar att gå på passet är det viktigt att du avbokar din köplats precis som vid ordinarie bokning.

• En missad bokning ligger kvar i 30 dagar. Har du tre missade bokningar spärras ditt kort för bokning i 30 dagar från den sista missen.

• Bokningsspärren försvinner automatiskt 30 dagar efter den sista missade bokningen. Om du vill aktivera kortet för bokning tidigare kan du lösa spärren för 100 kr. Det gör du i receptionen eller så klickar du på ett pass i schemat så får du upp en länk för att betala online.


Kontakta support@twiik.me så hjälper de dig.

Lämna ett meddelande

Vi svarar vanligtvis inom 3 arbetsdagar. Vi har stängt på helger, röd dag, midsommar, jul- och nyårsafton, dagen efter Kristi himmelsfärdsdag samt dagen före alla helgons dag.

Vald anläggning: Slottsmöllan

Obs!
Notera att vi kan endast hjälpa dig att säga upp ditt autogiro och ditt träningskort är kopplat till Slottsmöllan. Har du träningskort i en annan förening så kan du hitta kontaktuppgifterna här.